Sunday, March 6, 2011

Kepenatan......

Assalammualaikum.....
           Apa khabar kengkawan....sihat2 hendaknya....Alhamdulillah......Emmm...arini aku agak kepenatan kerana seharian berjemur dibawah terik matahari...penat sungguh kerana dah lama tak berjemur arr....camner ler agaknya kalo di padang Masyar nanti....emmmm....aku kena jaga bebudak bagi sesi pemilihan olahraga peringkat MASKOM Wilayah 4 (Melaka&Negeri Sembilan)....
          Cerita emas le plak yer....beberapa hari nie aku ada posting kat wall FB group emas ttg penukaran antara emas dengan emas....aku cuba untuk menukar 10g syiling emas Bunga Raya aku dengan 10g Jongkong emas dari syarikat lain...namun sungguh menghampakan kerana tiada sambutan....ada gak yang memberi komen positif kerana memberi idea untuk aku Ar-Rahnu kan saje emas Bunga Raya aku tu dan duit pinjaman tu wat beli emas Jongkong dari syarikat lain tu(Tq Bro Khuzai kerana bagi idea tu) namun sebenarnya idea tu mmg dah lama dah aku ada cuma aku nie kalau boleh tak mahu le nak Ar-Rahnu kan emas tu...aku cuba untuk tukar suka sama suka saje.....aku hairan gak naper plak diorang nie tak mahu tukar mungkin harga emas Bunga Raya aku nie lebih murah dari Jongkong emas diorang kot...emm...walhal yang aku nak tukar nie sama jek beratnya dan juga ketulenannya....10gram dan juga berketulenan 999.9....apa bleh buat xder rejeki le untuk aku menukar emas nie...insyaallah ada le rejeki aku nanti untuk dapatkan jongkong emas tu kot lain...


P/s: Pengajaran yang aku dapat dalam ini kes....
       1)Kena belajar lagi ilmu emas nie sebab mungkin ada pembeli yang nak emas dalam bentuk syiling dan     juga bentuk Jongkong...
       2)Emas dalam bentuk syiling kurang dapat sambutan kot....
       3)Rasa xder unsur Riba jika aku nak tukarkan emas yang berat dan berketulenan yang sama...




                                                          
       

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...